FORTSATT GODT BESØKT: Ispo er fortsatt en messe med mange besøkende, denne gang 84.000. Her fra da portene ble åpnet åpningsdagen. FOTO: ISPO

FORTSATT GODT BESØKT: Ispo er fortsatt en messe med mange besøkende, denne gang 84.000. Her fra da portene ble åpnet åpningsdagen. FOTO: ISPO

Høy aktivitet på de norske Ispo-standene

Norske og skandinaviske utstillere gjør seg fortsatt gjeldende på Ispomessen. Messen samlet denne gang 84.000 besøkende fra 120 land, noe som er et litt lavere antall enn i 2017.

SYSTUE: Bergans' systue-sjef Anne Granerud hadde tatt meg seg systua til Ispo. Det var populært. FOTO: MORTEN DAHL POPULÆRT: Kari Traa tiltrakk seg også denne gang mange besøkende. FOTO: MORTEN DAHL NY STOR STAND: Rottefella hadde ny stor stand med sin nye kleskolleksjon. FOTO: MORTEN DAHL HEKTISK: Mye aktivitet på Alfas stand. FOTO: MORTEN DAHL FORNØYDE: Mari Dahlin Andersen og Mike Emery i Skogstad var fornøyd med Ispo. FOTO: MORTEN DAHL NY STAND: Bergans med ny stand. FOTO. MORTEN DAHL DALE OF NORWAY ROALD AMUNDSEN SKIN CARE BULA DÆHLIE MADSHUS NORRØNA NORTHERN PLAYGROUND ACLIMA SWIX SPORT VIKING FOOTWEAR TUFTE WEAR DEVOLD: Adm. dir. Cathrine Stange på standen. HELLY HANSEN: Stor aktivitet på standen. AMUNDSEN SPORTS REAL TURMAT COMFYBALLS MOONLIGHT MOUNTAIN GEAR SGN SKIS STEREOSKIS SWEET PROTECTION SWENOR VIMANA WE ARE FIT WE NORWEGIANS

 

Det kokte til tider i Scandinavian Village med godt besøk hos de norske og de andre skandinaviske utstillerne. De utstillerne som SPORT snakket med var svært positive til aktiviteten på standene.

«Nye» stands

Flere av de norske og skandinaviske utstillerne gjorde seg bemerket med store, annerledes og nye stander. Bergans hadde for eksempel et helt nytt konsept i år, der bærekraft sto sentralt. Blant annet hadde de etablert en egen systue der forbipasserende kunne få foretatt enkle reparasjoner på klær. Her var det også mye informasjon om hva Bergans gjør på bærekraft-siden, samtidig som hele standen hadde færre plagg å vise fram. Skogstad og Aclima var to andre som også hadde oppgradert standene sine. Det samme hadde Kari Traa, Sweet Protection og Dæhlie, mens Bula deltok for første gang i Active Brands-regi.  Norrøna hadde også gjort om en del på sin stand fra tidligere utgaver av Ispo.

84.000 besøkende

Ifølge Messe München var det i år 84.000 besøkende på de fire dagene messen varte, og det var en sterk økning i internasjonale besøkende. Flest nye besøkende var det fra Østerrike, Japan, Tyrkia, Tsjekkia, Storbritannia og USA. SPORT møtte også en del nordmenn i gangene, men kanskje ikke like mange som tidligere.

Totalt var det 2801 utstillere denne gang, og det var en økning på om lag 2 prosent sammenliknet med Ispo 2017. Ispo uttrykker i en pressemelding at de var spesielt godt fornøyd Ispo Digitalization, der man kunne teste framtidens teknologier, og hvordan dette påvirker bransjen allerede nå. Også outdoor og snowsport hadde mange besøkende, noe som kan skyldes at vinteren både i Nord- og Mellom-Europa så langt har vært meget god. Om lag 30 norske utstillere deltok på messen. Scroll nedover på siden for å se bilder av alle de norske standene.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy