Det kokte til tider i Scandinavian Village med godt besøk hos de norske og de andre skandinaviske utstillerne. De utstillerne som SPORT snakket med var svært positive til aktiviteten på standene.
Flere av de norske og skandinaviske utstillerne gjorde seg bemerket med store, annerledes og nye stander. Bergans hadde for eksempel et helt nytt konsept i år, der bærekraft sto sentralt. Blant annet hadde de etablert en egen systue der forbipasserende kunne få foretatt enkle reparasjoner på klær. Her var det også mye informasjon om hva Bergans gjør på bærekraft-siden, samtidig som hele standen hadde færre plagg å vise fram. Skogstad og Aclima var to andre som også hadde oppgradert standene sine. Det samme hadde Kari Traa, Sweet Protection og Dæhlie, mens Bula deltok for første gang i Active Brands-regi. Norrøna hadde også gjort om en del på sin stand fra tidligere utgaver av Ispo.
Ifølge Messe München var det i år 84.000 besøkende på de fire dagene messen varte, og det var en sterk økning i internasjonale besøkende. Flest nye besøkende var det fra Østerrike, Japan, Tyrkia, Tsjekkia, Storbritannia og USA. SPORT møtte også en del nordmenn i gangene, men kanskje ikke like mange som tidligere.
Totalt var det 2801 utstillere denne gang, og det var en økning på om lag 2 prosent sammenliknet med Ispo 2017. Ispo uttrykker i en pressemelding at de var spesielt godt fornøyd Ispo Digitalization, der man kunne teste framtidens teknologier, og hvordan dette påvirker bransjen allerede nå. Også outdoor og snowsport hadde mange besøkende, noe som kan skyldes at vinteren både i Nord- og Mellom-Europa så langt har vært meget god. Om lag 30 norske utstillere deltok på messen. Scroll nedover på siden for å se bilder av alle de norske standene.