Helly Hansen vant internasjonal opplevelsespris

Publisert: 21.05.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven
Helly Hansen vant internasjonal opplevelsespris
Helly Hansen vant pris for handelsløsningen sin.

Det norske varemerke kan vise til oppsiktsvekkende resultater i antall brukere og nye besøkende til nettbutikken.

På Europas største konferanse for kundeopplevelser, Adobe Summit 2019 in London, vant Helly Hansen førsteprisen i kategorien "Best Commerce Experience".

De vant blant annet på grunn av sine helhetlige opplevelser på tvers av salgskanaler, merkevarer og lokasjoner, samtidig som selskapet skal ha vist evnen til å kutte ned tiden på kjøp takket være innholdskvaliteten og personalisering.

Opp i sky

I 2016 lanserte Helly Hansen et enormt stort skybasert salgsapparat. 35 butikker bruker nå dette systemet. Det håndterer syv forskjellig språk, og inneholder en katalog med 35000 forskjellige produkter per butikk. Nettløsningen inneholder betalingsmetode, leveringsdetaljer, lokalt innhold og varestatus.

Ikke bare økte Helly Hansen inntektene med 45 prosent fra året før, men de hadde 35 prosent flere transaksjoner og 65 prosent flere transaksjoner fra mobile enheter, sammenlignet med året før som var før den nye plattformen kom på plass.