Helly Hansen blir ny utstyrleverandør for 71° nord

Publisert: 02.09.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven
Helly Hansen blir ny utstyrleverandør for 71° nord
71° nord, sesong 21. Fra venstre: Fredrik Luytkis, Benjamin Karlsen, Alexander Gregersen Skadberg, Hadi Hagen Quaderi, Mathias Andre Ekornås, Ulrikke Louise Wiik, Thanuya Sivanantharajah, Cecilie Andrea Røising, Jane Therese Haugen, Thale Myhre, Amanda Helseth og Fredrick Kjeverud Moen. Fotograf: Matti Bernit

Helly Hansen blir ny samarbeidspartner for reality-programmet 71° nord. Avtalen innebærer at merkevaren skal levere tøy til deltakere og teamet bak kamera når en ny sesong av 71° nord kommer på skjermen 10. september.

Denne høsten returnerer realityserien 71° nord på TV. I år vil samtlige deltakere være kledd i utstyr fra Helly Hansen.

Et gyllent utstillingsvindu

Helly Hansen satser tungt på friluftstøy, spesielt innen kategoriene fjell og skikjøring, samt seiling og vannsport. 
– Vi ønsker å videreutvikle Helly Hansens sterke posisjon som merkevare og være det prefererte valget for friluftsutstyr. Vi ser på 71° nord som en utrolig god arena for nettopp dette, ettersom programmet når ut til friluftslivs- og turentusiaster innen mange ulike felt, og har høy kredibilitet og popularitet i denne målgruppen. Vårt tøy passer som hånd i hanske med 71° nords konsept, og for Helly Hansen er dette et gyllent utstillingsvindu mot en svært attraktiv målgruppe, sier markedssjefen i Helly Hansen, Lars Bolin.

– For Helly Hansen innebærer også dette partnerskapet en god mulighet for produktutvikling. Deltakerne settes på mange prøvelser og tøffe fysiske utfordringer gjennom ulike miljøer. Dette er et perfekt test-laboratorium for Helly Hansen sine produkter og blir en viktig del av produktutviklingen vår, spesielt innen ski og friluftsliv, sier Bolin. 

Utstyr som leverer

TVNorge og Discovery Networks, som sender 71° nord, er på sin side avhengig å ha en sterk utstyrsleverandør i ryggen. De trenger sikkert og holdbart utstyr som tåler det norsk natur har å by på til både deltakere og crew.

– Vi er veldig fornøyde med å inngå dette samarbeidet med Helly Hansen. 71° nord er et 100 prosent norskutviklet TV-format, og Helly Hansen er en tradisjonsrik norsk merkevare, og sammen kommer vi til å lage TV som fascinerer og engasjerer det norske folk. Det sier seg selv at med de aktivitetene og påkjenningene våre deltakere må gjennom, så har vi svært høye krav til vår klesleverandør. Jeg vil nødigst røpe noe om årets 71° nord-ekspedisjon, men kan si såpass at Helly Hansen definitivt leverer, sier programleder Tom Stiansen.

Andre samarbeidspartnere

Det er flere som samarbeider med produksjonen. Her er listen over de andre leverandørene som leverer alt fra utstyr til tursjokolade.

Atello AS - La Sportiva og Bridgedale

Osprey
Varri AS
7 Blåner - Julbo
Cirdan AS
Sea to Summit
Outdoor Research
Tufte Wear
Pierre Robert
Nikwax

Antibac AS
Thermos - F&H of Scandinavia AS
Mediq Norge
Silva Norge AS
Drytech AS - REAL Turmat
Barebells Norge
Åsnes
Mammut
Getvital Sports AS
Ramo AS
Nordic Cab
Explorer SUP/Holmen Marine AS
Kickbike.no
Fjellpulken AS
Hansi

 

71° nord-kjendisene får også nytt utstyr

Norges tøffeste kjendis anno 2020?

For ellevte høsten på rad sender TVNorge kjendiser fra rød løper til svart løype, når 71° nord – Norges tøffeste kjendis skal spilles inn i spektakulær norsk natur.

De ti kjendisene som denne gangen skal sendes ut med utstyr levert av Helly Hansen er programleder Jon Almaas, artist Pål Tøien alias OnklP, VGTV-profil og tidligere ishockeyspiller Erik Follestad, tidligere håndballspiller Mia Hundvin, Melina Johnsen fra første sesong av Ex on the Beach, artist og programleder Atle Pettersen, skiløper Øystein «Pølsa» Pettersen, fitnessmodell og influenser Maren Turmo, TV-kokk Lise Finckenhagen og alpinist Hedvig Wessel.