GODE TALL: Puma fortsetter å levere gode tall første kvartal i år. ILLUSTRASJONSFOTO

GODE TALL: Puma fortsetter å levere gode tall første kvartal i år. ILLUSTRASJONSFOTO

Gode tall fra Puma

Puma fortsetter å gjøre det godt, og hadde en økning i omsetningen på 1,131 millioner Euro første kvartal i år.

Puma fortsetter å levere relativt gode tall, og mye av de positive tallene skyldes god vekst i Kina. Det er forventet at veksten for den tyske katten inneværende år vil bli på mellom 10 og 12 prosent i konstant valuta. Det er spesielt utviklingen i Kina som imponerer, og årsaken til økningen her skyldes forbedret produktivitet i eksisterende butikker og flere Puma-butikker.

Langt bak i Kina
Pumas norske sjef, Bjørn Gulden, understreker imidlertid at Puma har en lang vei å gå i Kina, fordi Puma bare selges gjennom 1400 butikker i landet. Det samme antallet for noen av de største konkurrentene er 10.000 utsalgssteder. Dette innebærer at Puma må ta til takke med andre- og tredje-plass-byer
En såkalte EMEA-regionen, der Europa er med, hadde en salgsvekst på 15,9 prosent, mens salget i Amerika gikk opp med bare 0,4 prosent – dog med 15,6 prosent i konstant valuta.

Sko øker mest
Sko er fortsatt den kategorien som gjør det best, med en økning på 26,3 prosent i kvartalet, og deretter følger bekledning. Løp, trening og sportsfashion er de tre kategoriene som gjør det best.

Tilbake
 

Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp

 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans