GODT BESØKT: Mange utstillere og besøkende på årets OutDoor-messe i Friedrichshafen. FOTO: OUTDOOR

GODT BESØKT: Mange utstillere og besøkende på årets OutDoor-messe i Friedrichshafen. FOTO: OUTDOOR

Gode tall for OutDoor-messen

Sist helg ble den 23. utgaven av OutDoor avsluttet – denne gang med 960 utstillere og mer enn 21.500 besøkende fra 92 land.

FULLT: Bergans opplyser at deres stand var godt besøkt på OutDoor-messen. FOTO: OUTDOOR
FULLT: Bergans opplyser at deres stand var godt besøkt på OutDoor-messen. FOTO: OUTDOOR

Det er ifølge flere spurte som mener at årets OutDoor-messe var i Friedrichshafen var svært god med oppløftende utstikter for framtiden. I år var det 960 utstillere – og disse fikk møte 21.507 besøkende (mot 21.464 i 2015). Disse kom fra 92 land – mot 85 i fjor.

- Fantastisk vindu

- Igjen har OutDoor vist seg å være et fantastisk vindu for de nyeste trendene i vårt segment. Da jeg gikk gjennom hallene ble jeg positivt overrasket over hvor god kvalitet det var på standene og den høye standarden på kommunikasjonsmateriell som fulgte med de siste nyhetene. Nå er utfordringen å fortsette denne gode trenden, sier generalsekretær Mark Held i European Outdoor Group (EOG) i en pressemelding.

Bergans fornøyd

Christoph Centmayer, som er PR& kommunikasjonsansvarlig hos Bergans Fritid AS sier at de var svært godt fornøyd med antall besøkende, særlig de to første dagene.
- I år har hadde vi større vekt på diskusjoner på vår stand, og det var så å si fullt hele tiden. Vi hadde flere medie-avtaler og vi satte mange ordre, sier Centmayer.

Juni neste år

90 prosent av de besøkende som har blitt spurt om årets messe, sier at den var viktig eller svært viktig. 46 prosent mente at økonomien i outdoor-bransjen er på bedringens vei, mens 37 mente økonomien var stabil. 85 prosent sa at de ville komme tilbake til messen neste år. Det er uvisst om det i spørsmålet var opplyst om at OutDoor neste år – for første gang – flytter messen tidligere – til 18. til 21. juni. Det er også fastlagt at OutDoor vil foregå i juni i 2018.
Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy