Fremtidens shoppingsenter er også en plattform på telefonen.

Fremtidens shoppingsenter er også en plattform på telefonen.

Fremtidens shoppingsenter

Instagram har tatt nok et steg videre for å bli en fullverdig handelskanal. Mandag annonserte selskapet at det vil bringe en kassafunksjon til sine Mobile Apper for å korte ned kjøpsprosessen.

Med kassafunksjonen kan du lagre betalingsinformasjonen din i Instagram for å korte ned kjøpsprosessen. Til gjengjeld tar Instagram en salgsavgift av forhandlere.

Testversjon

Foreløpig er dette en betaversjon som kun vil være tilgjengelig i det nord-amerikanske markedet en god stund fremover. Mer enn 20 merker er blant de første som får ta i bruk denne funksjonen, testbrukerne er blant annet Nike, Adidas, Uniqlo, Warby parker, H&M og Zara.

Alt i appen

Kjøpsprosessen vil foregå slik at det du kan kjøpe i appen vil ha en stor blå "Checkout på Instagram"-knapp under bildet. Trykker du på denne, så blir du bedt om å oppgi e-postadressen din slik at selgeren kan fullførebestillingen. Derfra angir du leverings informasjon og betalings måte, og etter å ha gjennomgått detaljene kan du legge inn bestillingen. Tidligere har et kjøp på Instagram krevd en pop-up Web-visning av forhandlerens nettsted, der brukerne ofte har forlatt sine handlekurver i frustrasjon. Instagram håper at muligheten til å fullføre kjøp inne i appen vil inspirere flere til å handle mer gjennom deres kanal - og dermed bygge opp en ny virksomhet for morselskapet Facebook. Facebook har nemlig nylig signalisert at det forventer handel og utbetalinger til å representere fremtiden for selskapet.
Når denne tjenesten vil bli tilgjengelig i Norge er fremdeles veldig usikkert.


Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer