Fra melk og brød til sport og fritid

Publisert: 01.11.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven
Fra melk og brød til sport og fritid
Pierre Robert vil selge gjennom sportsbransjens kanaler. Første steget er plasseringer hos XXL. Foto: Pierre Robert.

Tekstilprodusenten Pierre Robert har lenge følt seg som en del av sportsbransjen, nå tar de steget ut og inngår samarbeid med XXL.

Satsingen begynte i det små med barneporteføljen, men utvides nå med ull til både dame og herre for vintersesongen 2018/2019.
-Vi er allerede godt etablerte med sportsundertøy, og synes derfor det er naturlig å selge gjennom sportsbransjens kanaler. Men vi begynner forsiktig, vi er i oppstartsfasen, sier Atle Bjerkli, produkt- og sourcingsjef i Pierre Robert.

Pierre Robert har vokst seg stort gjennom dagligvarekanalen, men har de siste årene gått fra å være en ren dagligvareleverandør til å selge både via egen nettbutikk og gjennom eksterne online-aktører.
-Dette er en del av vår vekststrategi. Handlemønstrene til forbrukerne endrer seg, og vi må møte kundene der de er.  Derfor er sport en veldig interessant kanal for oss, sier May-Britt Beisland, Salgsdirektør i Pierre Robert Group.

Produsenten er vant til at produktene deres ikke står på handlelisten til folk, men tror at plassering i sportslig sammenheng vil gjøre det enklere å vekke interesse.

-Lanseringen hos XXL er stort for oss. Kjedens konsept passer Pierre Robert som hånd i hanske. Hele poenget er jo å være tilstede der våre forbrukere handler, og kanskje også nå nye forbrukere. Foreløpig har vi fått innsalg på undertøy til barn og ullundertøy til barn og voksne, men dette er bare starten, sier Jeanette Solhaug, Markedssjef i Pierre Robert Group.