Kolleksjonen som ble sluppet 6. september er en hyllest fra en svensk merkevare til en annen. Fjällrävens Kånken er en av produktene som er tolket på nytt. Foto: Acne Studios.
Henrik Andersson, leder av innovasjon og design i
Fjällräven, forteller at selskapet alltid takker nei til
samarbeidsforespørsler, men at det dukket opp helt nye muligheter i kombinasjon
med Acne Studios kunstneriske profil og de sammenfallende interessene.
«Vi er begge globale merkevarer med en sterk svensk
historie. Vi er begge ganske egenrådige, og med et ufravikelig fokus på
detaljer.», forteller Andersson.
Ut på tur
Målet er naturligvis å nå nye kundegrupper og inspirere
flere til å komme seg ut i naturen.
Samarbeidsprosjektet fikk stor oppmerksomhet på den
internasjonale motearenaen da nyheten ble sluppet for en uke siden. Og magasiner
som Vogue og Esquire oppfordret sitt moteinteresserte publikum til å være klare 6.
september, for salgsstart i nettbutikkene.
Dette samarbeidet og de nye produktene har vært
en godt bevart hemmelighet for alle inntil
nylig, men Jon Arne Schjetne, Daglig leder i Fenix
Outdoor Norge as, har tro på at prosjektet vil inspirere flere til å bli nysgjerrige på friluftslivet.
Annika Malmer Visual merchandiser hos Fjällräven forteller om stor interesse både før og etter lanseringen. Foto: Birgitte Skjerven
Mote i marka
Fjällrävens brandstore på Karl Johan er en av fire Fjällrävenbutikker
i verden som får ha hele kolleksjonen utstilt. Og det var en stolt og glad
gjeng vi møtte like etter åpningen.
-Dette er skikkelig moro, forteller Annika Malmer Visual
merchandiser hos Fjällräven, som er lettet og glad over den positive
tilbakemeldingen fra kundene.
-Kolleksjonen er perfekt for moteinteresserte fjellfolk, produktene
passer jo like godt til en tur på Karl Johan som i marka, forteller hun.
Selv om utsalgsstedene er få, så skal alt være lett tilgjengelig på nettet.
Tilbake