Fjällräven best på holdbarhet

Publisert: 06.06.2018 Forfatter: Morten Dahl
Fjällräven best på holdbarhet
HOLDBARHET: Fjällräven får god karakter for deres holdbarhetsarbeide blant nordiske forbrukere. ILLUSTRASJONSFOTO

Hvert år presenteres undersøkelsen Sustainaable Brand Index i Sverige, og i år er det svenske Fjällräven som topper listen.

Det er svenske forbrukere som får vurdere hvordan de oppfatter selskapenes holdbarhetsarbeide gjennom undersøkelsen Sustainable Brand Index. Det er ulike kategorier, og i kategorien «Klær og skjønnhet» inntar Fjällräven førsteplass, mens Naturkompaniet inntar tredjeplassen. Haglöfs havner som nummer fire. Alle tre svenske merkevarer.

900 merkevarer
Til sammen er mer enn 900 ulike merkevarer fra Sverige, Norge, Danmark, Finland og Nederland med i undersøkelsen. 40.000 personer i Skandinavia er spurt. Eneste norske på listen er XXL, som inntar en 25.-plass.
De andre sports- og outdoor-selskapene som er med på listen er:
7.Stadium, 10.
The North Face, 12. Intersport, 14. Nike, 15. Team Sportia, 16. Houdini, 19. Adidas, 20. XXL, 25. Puma, 26. Decathlon og 31. Reebok.