HOLDBARHET: Fjällräven får god karakter for deres holdbarhetsarbeide blant nordiske forbrukere. ILLUSTRASJONSFOTO

HOLDBARHET: Fjällräven får god karakter for deres holdbarhetsarbeide blant nordiske forbrukere. ILLUSTRASJONSFOTO

Fjällräven best på holdbarhet

Hvert år presenteres undersøkelsen Sustainaable Brand Index i Sverige, og i år er det svenske Fjällräven som topper listen.

Det er svenske forbrukere som får vurdere hvordan de oppfatter selskapenes holdbarhetsarbeide gjennom undersøkelsen Sustainable Brand Index. Det er ulike kategorier, og i kategorien «Klær og skjønnhet» inntar Fjällräven førsteplass, mens Naturkompaniet inntar tredjeplassen. Haglöfs havner som nummer fire. Alle tre svenske merkevarer.

900 merkevarer
Til sammen er mer enn 900 ulike merkevarer fra Sverige, Norge, Danmark, Finland og Nederland med i undersøkelsen. 40.000 personer i Skandinavia er spurt. Eneste norske på listen er XXL, som inntar en 25.-plass.
De andre sports- og outdoor-selskapene som er med på listen er:
7.Stadium, 10.
The North Face, 12. Intersport, 14. Nike, 15. Team Sportia, 16. Houdini, 19. Adidas, 20. XXL, 25. Puma, 26. Decathlon og 31. Reebok.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer