MEST POPULÆRT: Både Charlotte Kalla og Marit Bjørgen bruker Fischer ski, skimerket som var mest populært under OL, ifølge Prisjakt.no.

MEST POPULÆRT: Både Charlotte Kalla og Marit Bjørgen bruker Fischer ski, skimerket som var mest populært under OL, ifølge Prisjakt.no.

Fischer til værs med Bjørgen og Klæbo

Skiprodusenten Fischer slo knock-out på konkurrentene i OL, med 30 gullmedaljer i langrenn, skiskyting og kombinert. Statistikk fra prissøketjenesten Prisjakt.no viser at skimerket til Marit Bjørgen og Johannes Høsflot Klæbo også gruset konkurrentene i kampen om norske skikjøpere i februar.

- Fischer var det desidert mest søkte og solgte skimerket under OL-perioden. Over 53 prosent av de som søkte etter nye langrennsski, jaktet spesifikt på merket Fischer. Og statistikken vår viser faktisk to ganske oppsiktvekkende byks døgnet etter at Johannes Høsflot Klæbo vant sitt sprintgull (13.2) og Marit Bjørgen vant 30 kilometeren på OLs siste dag, forteller Norgessjef Carolina Appelqvist i prissammenligningstjenesten Prisjakt.no.

Mer enn to millioner brukere
Over to millioner nordmenn bruker den norske søketjenesten hver måned, for å sammenligne priser og produkter. Tjenesten dekker mer enn 2400 butikker, 498.000 produkter og over 4,1 millioner søkbare produktegenskaper.
Ferske tall fra databasen viser at merkevaren Fischer i februar var mer ettersøkt på nettet enn alle konkurrentene Madshus, Rossignol, Atomic, Salomon og Åsnes til sammen.
- Forskjellen på Fischer og konkurrentene er ikke i nærheten av like stor ellers i året, så en stor del av dette bykset på statistikken kan vi nok tilegne OL-suksessen. Tallene viser også at det betyr mer for nordmenn hvem som går på de forskjellige merkene, enn at skimerkene har norsk opphav, sier Appelqvist.

NORGESSJEF Carolina Appelqvist i prissammenligningstjenesten Prisjakt.no. FOTO: PRISJAKT.NO

Ski den store vinneren i februar
- Kategorien skiutstyr ble i det hele den store vinneren i februar, med størst økning i antall prissammenligninger. Prissøk på ski, skibriller, jakker og varmt undertøy økte med mellom 56 og 66 prosent. Den voldsomme interessen er skyldes nok en kombinasjon av drømmevinter og norsk OL-rus. Det har åpenbart høy verdi for merkevarene å være tilknyttet det norske vintereventyret, sier Carolina Appelqvist.

Mest søkte prissammenligninger på skimerker (langrenn) hos Prisjakt.no under OL-perioden i februar:
Fischer:53,1%, Madshus:16,8%, Åsnes: 14,5%, Rossignol: 7,8%, Atomic: 4,5%, Salomon: 2,9%

 

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy