EVENTYRLIG VEKST: Remi Mjelde og Nordlys Sport har hatt en eventyrlig vekst med Black Diamond i porteføljen. Her fra On Snow tidligere i mars. FOTO: MORTEN DAHL

EVENTYRLIG VEKST: Remi Mjelde og Nordlys Sport har hatt en eventyrlig vekst med Black Diamond i porteføljen. Her fra On Snow tidligere i mars. FOTO: MORTEN DAHL

Eventyrlig vekst med Black Diamond

På tre år har Nordlys Sport økt omsetningen av Black Diamond med mer enn 15 millioner kroner.

Nordlys Sport tok over ansvaret for Black Diamond fra Kruse Sport i 2014. Da lå omsetningen på åtte-ni millioner kroner i Norge. I år vil Nordlys Sport omsette Black Diamond-produkter for om lag 35 millioner kroner.

Eventyrlig vekst
- Vi har hatt en eventyrlig vekst med Black Diamond i Norge, der veksten er sterk i alle kategoriene fra Black Diamond. I år har vi en målsetning om å doble antall par solgte ski, sier daglig leder Remi Mjelde i Nordlys Sport. Han er en en av eierne av selskapet. Den andre er Dag Sverre Espejord, som også har lang fartstid i bransjen. I dag teller Nordlys Sport tre ansatte, og opererer som en agent for Black Diamond og FALKE. Det betyr at omsetningen for selskapet som sådan ligger på 6,5 millioner kroner, mens bunnlinja er på en million.

Vokse kontrollert
Planen er å vokse kontrollert, og de neste to-tre årene vil vi kanskje ansette to til, sier Mjelde videre. Han sier at hardvare utgjør hovedandelen av omsetningen til selskapet, og at dette er noe som vil vokse seg større neste år.
Ifølge Mjelde er Stadion deres største kunde, men at de er nye på Gresvig fra inneværende sesong med Black Diamond.
- Vårt inntrykk er at Gresvig er på offensiven, og vi er blitt tatt godt imot hos dem, sier han.

Mange merker
Nordlys Sport ble etablert i 2012 av Dag Sverre Espejord. Han er fortsatt styreleder og eier 50 prosent i selskapet. Firmaet jobber med agentvirksomhet, import og egenutviklet merkevare innen sportsbransjen, og har en portefølje med innovative, sterke merkevarer, som fourten Black Diamond, er Amazonas, BSN, Falke, Gator, huva, Kahtoola, Currex og Kurzspitze.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer