VOSSLINE: Kari Traas Vossline-kolleksjon presenteres i den nye popup-butikken i Paleet i Oslo. FOTO: MORTEN DAHL
- Vossline er det beste av det beste vi har laget innenfor hver kategori, og skiller seg fra det vi ellers lager, både i uttrykk, design, farge, kvalitet og pris. Det er kun produsert 500 enheter i hvert plagg. Et eksempel er undertøyet som er laget av den sjeldne og svært dyre yak ulla. Disse plaggene koster i dag 1500 pr enhet, og er da nesten dobbel så dyr som vårt andre undertøy, sier Kari Traa-ansvarlig hos Active Brands, Erik Hegbom.
Få aktører
Han sier at Vossline er utviklet som en special edition-linje, og blir tilbudt til ytterst få aktører i det skandinaviske markedet. Man har pr i dag kun sju utsalgssteder i Skandinavia, og Kari Traa gjør dette for å teste merkevaren i forhold til både design, kvalitet og pris.
- Det virker som om dette er mer mote enn sport?
- Sport er mote, svarer Hegbom smilende.
Popup-butikken i Paleet i Oslo er på 30 kvadratmeter, og kommer til å være der i noen måneder framover.
Fornøyd med utviklingen
- Vi er så heldige å ha fått låne dette lokalet i noen måneder av butikken som heter SVEAN. Dette gir oss en unik mulighet for å presentere hele Vossline konseptet til en kjøpesterk kundegruppe i oslo området. Generelt sett så er vi veldig fornøyd med utviklingen av Vossline og vi kommer derfor til å satse ytterligere på dette i tiden fremover, avslutter Erik Hegbom.
Tilbake