Seminaret er for både, sports-, sko- og tekstilbransjen og fra sportsbransjen deltar representanter fra adidas og Gresvig – i tillegg til Moods Of Norway. RFID, effektive bransjeløsninger, operativ bruk av Business Intelligence (BI) og gevinster ved utveksling av masterdata og bruk av EDI er noe av det som skal tas opp.
- Det norske folks handlevaner endres. Stadig flere handler på nett, og mange bruker også en kombinasjon av nett og butikk. Flere aktører satser mer på egne brandstores. Dette seminaret setter fokus på hvordan en butikk/kjede eller leverandør kan ta i bruk de siste innovasjonene for å tilpasse seg den nye hverdagen, sier administrerende direktør Bård Kristiansen i Sportsbransjen AS.
Kristiansen sier at seminaret vil være nyttig for veldig mange i bransjen.
- Det er viktig å henge med i utviklingen, om vi skal lykkes også i morgendagens konkurranse. Denne type faglig påfyll kan gi aktørene i sportsbransjen viktig kunnskap og inspirasjon. Dette er også bakgrunnen for at Sportsbransjen AS er med å arrangere et slikt seminar.
For alle som jobber i Sportsbransjen er seminaret gratis. Det finner sted på KS Agenda- og konferansesenter 5. mars i Oslo.