Nettbutikken Boozt som startet med mote og klær, har nylig utfordret kosmetikkbransjen. Nå står sportsbransjen for tur. Foto: Boozt.

Nettbutikken Boozt som startet med mote og klær, har nylig utfordret kosmetikkbransjen. Nå står sportsbransjen for tur. Foto: Boozt.

Digital motegigant utfordrer sportsbransjen

Nettbutikken Boozt har inngått avtaler med mer enn 60 sportsmerkevarer, inkludert Reebook, Adidas og Puma og vil dermed utfordre en rekke kjeder og nettbutikker.

Sportsbransjen er utsatt for hard konkurranse, og med økt netthandel blir det stadig tøffere. Nå kommer nok en utfordrer på banen. Nettbutikken Boozt som vi i hovedsak forbinder med mote og klær, vil ha sin del av markedet.

I en pressemelding fra Boozt forteller de at selskapet har inngått avtaler med over 60 sportsmerker, og at de ikke har tenkt å stoppe med det.
Markedsdirektør hos Boozt.com, Peter G. Jørgensen, forteller at nettbutikken opplever en økende etterspørsel etter sporty fritidstøy, og at han har stor tro på at dette segmentet vil bli et viktig forretningsområde for Boozt.

-Mote og sport smelter mer og mer sammen. Det er mote med jeans og joggesko, det er til og med mote med kjole og joggesko. For våre kunder er det like naturlig å kjøpe et par fine joggesko eller en hettegenser på nettet, som det er å kjøpe en skjorte eller kjole, forteller Jørgensen.  

Med mer enn 3.000 produkter fra 60 ulike merkevarer inn sportssegmentet mener Jørgensen at de kan tilby mer enn de fysiske butikkene.

-Vi ser det som en naturlig utvidelse av vårt utvalg at vi beveger oss over i markedet for sporty komfortabel mote «athleisure».
Det er et milliardmarked, og vi vil gjøre sport og sportsklær til et eget forretningsområde for Boozt, forteller Peter G. Jørgensen.
Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer