NYE KATEGORIER: Craft satser på nye kategorier med trening og kompresjon. – Kolleksjonene er blitt godt mottatt blant butikkene, sier Craft-selger Svein Erik Kristoffersen.

NYE KATEGORIER: Craft satser på nye kategorier med trening og kompresjon. – Kolleksjonene er blitt godt mottatt blant butikkene, sier Craft-selger Svein Erik Kristoffersen.

Craft satser på nye kategorier

Craft satser på nye kategorier – to kategorier som ikke ligger så langt unna det de allerede tilbyr. Training og kompresjon.

Craft har nå for alvor lagt ned alpinsatsingen sin, og satser i stedet på training og kompresjon, to kategorier som nok ligger tettere opp til det Craft er mest kjent for.

Godt mottatt
-De to nye kategoriene er blitt svært godt mottatt, og jeg tror butikkene har sett behovet for en litt mer casual-orientert kolleksjon enn det som tidligere har vært presentert fra andre leverandører, sier Craft-selger for Midt- og Nord-Norge, Svein Erik Kristoffersen. Han mener at de to kategoriene komplementerer de andre kategoriene som Craft opererer innenfor – løp, sykkel og langrenn – selv om treningskolleksjonen primært er tenkt for studio-trening.

-Butikkene har hatt et ønske om at trenings- og kompresjonstøyet skal se litt mer fresht ut enn det har gjort til nå. Jeg mener vi har truffet spikeren på hodet med nettopp dette, sier Kristoffersen.

Det er mange som har vært skeptiske til om kompresjonstøy faktisk gir det de utgir seg for å være, men Kristiansen slår i alle fall fast at kompresjonstøy er «in» for tiden.

«Alle» skal ha kompresjon
-«Alle» som løper skal ha kompresjonstøy, og det er nok kanskje mest fordi det gir god støtte og sitter tett. Det føles riktig for mange, og så kan man diskutere hvor god effekt det har, sier han.

Når det gjelder innetreningssatsingen til Craft er den nye kolleksjonen primært rettet mot damer – gutta trenger fortsatt med normal teknisk t-skjorte og shorts. Det nye er at shorts innsydd en tights under. I tillegg satser Craft stort på sømløse plagg innen begge kategoriene.

-Vi er ganske sikre på at dette vil heve omsetningen vår med ganske mange millioner kroner. Tidlig levering blir viktig, og vi gjør det smalt og enkelt, og det setter kundene våre veldig stor pris på, sier Svein Erik-Kristoffersen.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy