LAGIDRETT: Craft og nyansatt klubbansvarlig, Cato Eikenes Richardsen vil nå også satse på lagidrett. FOTO: MORTEN DAHL

LAGIDRETT: Craft og nyansatt klubbansvarlig, Cato Eikenes Richardsen vil nå også satse på lagidrett. FOTO: MORTEN DAHL

Craft satser også på lagidretter

Det er mange om beinet i norsk klubbmarked. Nå satser også Craft på lagidretter. - Vi ønsker å nå flere kunder og satsingen mot lagidretter i klubbmarkedet er en av deres største satsinger på lenge. Det sier Crafts nye klubbansvarlige, Cato Eikenes Richardsen.

Klubbmarkedet er ikke helt nytt for Craft. Den svenske merkevaren er stor mot sykkel, langrenn og løp i Norge, men nå tar de steget ett skritt videre, og satser friskt på lagidretter i tillegg.

Stor-satsing
- Vi gjør dette for å kunne nå flere kunder med Craft. Ved å gå bredere inn mot klubb, når vi flere sluttforbrukere, sier klubbansvarlig Cato Eikenes Richardsen i Craft. Han sier at dette er en av største satsingene til Craft de senere årene, og at lagidrett-satsingen ble lansert i Sverige i august i fjor. Nå er det Norge som står for tur.
- Vårt fokus vil være tekstil, løpe-sko og indoor sko, sier Eikenes Richardsen.

Eikenes Richardsen, som kommer fra stillingen som klubbselger i Scan Trade, sier at jobben med å skaffe klubbavtaler tar til nå, og i første omgang er det primært grasrotklubber det skal jobbes mot.

Kun gjennom sportsbutikker
- All vår virksomhet rettet mot klubber i Norge, kommer til å gå gjennom de lokale sportsbutikkene. Målet med å satse på lagidrett er også å kunne bli en totalleverandør til alle aktiviteter i en klubb – fra sykkel, friidrett, langrenn til fotball, innebandy og håndball, sier han.
- Hva vil du si er Crafts største fordel i den jungelen dere nå går inn i?
- For det første har vi lager i Sverige, hvor vi vil lagerføre alle våre klubbprodukter. Dette vil sikre klubbene raskt levering og vi vil alltid ha varene på lager. Vi skal være konkurransedyktig på pris og at vi har en merkevare som er forbundet med kvalitet og god funksjonalitet. Med vårt konsept kommer vi til å treffe flere grener i idrettslaget, og det er en stor fordel, svarer han.

Kvalitetsmerkevare
Han sier at jungeltelegrafen allerede har varslet klubber og ikke minst butikker om at Craft nå kommer til å satse på lagidrett også i Norge. Eikenes Richardsen sier at han har fått en del henvendelser fra butikker allerede, og han har stor tro på at Craft som kvalitetsmerkevare vil finne sin plass i klubbmarkedet i Norge.

Foruten breddeklubber vil man etter hvert også satse på toppklubber innen fotball, håndball og innebandy.
- Vi er tre i New Wave-systemet som kommer til å jobbe med klubb over hele landet. Målet er at vi i løpet av noen få år skal ha flere rendyrkede klubbselgere. Jeg er klar over at dette ikke blir noen lett oppgave å begynne å fange opp klubber. Men jeg har mange relasjoner som jeg har bygget opp gjennom årene, men det krever beinhard jobbing å skaffe klubbavtaler, sier Cato Eikenes Richardsen.

 

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer