UTVIDET ANSVAR: Cirdan får ansvaret for merkevaren Sea To Summit i både Norge, Sverige og Finland. FOTO: SEA TO SUMMIT

UTVIDET ANSVAR: Cirdan får ansvaret for merkevaren Sea To Summit i både Norge, Sverige og Finland. FOTO: SEA TO SUMMIT

Cirdan får Norden-ansvar for Sea To Summit

Fra 1. mars 2018 får Cirdan ansvaret for Sea To Summit også i Sverige og Finland. Den australske merkevaren utgjør i dag om lag 45 prosent av Cirdans omsetning på om lag 32 millioner kroner.

- Vi har hatt ansvaret for Sea To Summit i Norge i en årrekke. Det var derfor naturlig at vi også får ansvaret for merkevaren i Sverige og Finland, sier daglig leder i Cirdan AS, Arne Aa. Pedersen. Det har vært Skridskobolaget som har tatt seg av Sea to Summit i Sverige. Ragnar Wijkström er i ferd med å gå over i pensjonistenes rekker.

To nye ansatte
Endringen medfører at Cirdan får ansvaret for den svenske organisasjonen, og etablerer avdelingskontor i Stockholm. Lotta Kennmar blir Country Manager, og det vil ansettes en selger på nyåret. Cirdan kommer derfor fra 1. mars 2018 å ha syv ansatte. Fem jobber hos Cirdan på Lørenskog i dag.
- Vi har en intensiv tid foran oss med å synkronisere våre systemer og organisere virksomheten, men jeg tror dette kommer til å gi synergieffekter som også blir positivt for våre kunder, slik at vi kan satse enda mer på kunde- og salgsstøtte. Vårt mål er at kundene i Sverige og Finland skal oppleve samme personlige service når vi tar over, sier Pedersen.

Solid vekst også i 2018
Cirdan kommer i år til å omsette for om lag 30 millioner kroner. Med ansvaret for Sea to Summit i Sverige og Finland og med en god ordretilgang for 2018 har Pedersen et godt håp om å nå 50 millioner kroner i omsetning neste år. Han kan fortelle at Sea To Summit vokser stort over hele verden, og er spesialister innen tur- og reiseeffekter.
SMILER: Daglig leder i Cirdan, Arne Aa. Pedersen, ser fram til å få ansvaret for Sea To Summit også i Sverige og Finland. FOTO: MORTEN DAHL

10 merkevarer
I tillegg til Sea To Summit har i dag Cirdan ni andre merkevarer som i all hovedsak er outdoor-rettet, og bedriften kan notere seg for en økning i omsetningen på det norske markedet i år på om lag 20 prosent.
- Bunnlinja er også fornuftig, sier Pedersen.
- Det er viktig at våre kunder oppfatter oss som en solid distributør med god leveringsdyktighet og økonomi. Pedersen understreker at Cirdan beholder lageret i Norge, og at Sverige og Finland serves herfra.

I mer enn 60 land
Sea To Summit er inne i mer enn 60 land over hele verden, og tar sitt miljøansvar svært alvorlig. Merket ble etablert av engasjerte klatrere fra Australia i 1990.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer