Bjørn Myhre Sport vant servicepris

Publisert: 22.09.2017 Forfatter: Morten Dahl
Bjørn Myhre Sport vant servicepris
VANT SERIVICEPRIS: Bjørn Myhre Sport i Krokstadelva har vunnet pris for god service i Buskerud. ARKIVFOTO: SPORT

Den anerkjente Sport 1-butikken Bjørn Myhre Sport i Krokstadelva har vunnet en prestisjetung servicepris.

Bjørn Myhre Sport, som er med i Sport 1-kjeden, har stukket av med fagjuryens Servicepris for 2017 i Buskerud. Det er første gang prisen deles ut, og sportsbutikken var i hard konkurranse med Hit & Dit Budbiltjenester og Clarion Collection Hotel Tollboden i Drammen i finalen, men det var altså Krokstadelva-butikken som trakk det lengste strået.

Kunder fra hele landet
Daglig leder Olav Stuveseth sier til Drammens Tidende (DT) at han synes det er stas at det er en bedrift utenfor Drammen sentrum som vinner. Bjørn Myhre Sport har kunder langt utover sitt tradisjonelle nedslagsfelt, og er spesielt sterk på langrenn og sykkel. Stuveseth og flere andre ansatte er svært gode på prepping av langrennsski, og selv har butikkeieren vært ansvarlig for Ole Einar Bjørndalens ski.
I fagjuryen for utdelingen satt folk fra Næringslivsforeningen, Hyskolen i Buskerud og næringslivet, og i begrunnelsen fra juryen heter det blant annet at «Bjørn Myhre Sport har lyktes gjennom sitt fokus på kunden og kundeservicen over tid. De har tatt en posisjon som «best i faget» og denne krever det kunnskap og service for å beholde».
KAN SMILE: Daglig leder og eier Olav Stuveseth kan smile etter at Bjørn Myhre Sport har vunnet servicepris. FOTO: MORTEN DAHL

«Særdeles pålitelig»
Videre skriver juryen at kunden opplever butikken særdeles pålitelig og tillitsverdig, og man har også tatt store grep i sosiale og digitale kanaler, hvor de tilbyr god og relevant informasjon og kundeservice.
«Bjørn Myhre Sport viser en stor grad av sosialt ansvar med tilstedeværelse på ulike lokale og nasjonale idrettsarrangement og viser også raushet i forhold til omkringliggende idrettslag. Butikken ser på kunden, identifiserer riktig produkt og pris, og leverer mer enn det som er forventet» skriver juryen videre i sin begrunnelse.
- Vi har stått steinhardt på god service og høy faglig kompetanse. Jo vanskeligere ting er, jo bedre er det for oss, sier Stuveseth i en kommentar til DT.