Bergans styrker seg

Publisert: 14.02.2018 Forfatter: SPORT
Bergans styrker seg
ENDRINGER: Bergans' adm. dir., Leif Holst-Liæker, er glad for å ha fått på plass flere nye i ledende stillinger i selskapet. FOTO: MORTEN DAHL

I fjor la Bergans en progressiv nasjonal og internasjonal vekstagenda for dagen. Nå har selskapet startet 2018 med ny Brand Director og forsterkninger i salgsleder-teamet.

Gjennom 2017 har Bergans gjort store investeringer i sitt internasjonale salgsapparat. I 2018 fortsetter Bergans å investere i teamet for å styrke strategiske partnerskap på tvers av kanaler og geografier. I tillegg har Bergans utnevnt ny Brand Director.

- Godt fornøyd
– Jeg er veldig fornøyd med organisering av salgsapparatet og ressursene vi har fått på plass. Det nye oppsettet gjør oss bedre tilpasset et marked i kontinuerlig forandring, som stadig blir mer integrert på tvers av kanaler og geografiske områder. Vi blir også i stand til å etablere enda sterkere kommersielle partnerskap. Det er også gledelig at Karl Henrik Felde vil ta ansvaret som Brand Director, sier Bergans' CEO, Leif Holst-Liæker.

Pr. januar 2018 vil følgende organisasjonsendringer tre i kraft:

Bart Meijers har fått rollen som Chief Commercial Officer, med ansvar for alle Bergans' kommersielle aktiviteter innen engros og detaljhandel. Meijers ble ansatt i Bergans for ett år siden som International Sales Director, og har tidligere jobbet i Nike EHQ i Nederland. Han vil lede salgs-teamene på tvers av markedene. Bart vil rapportere til CEO.

Klas Vangen er nylig ansatt som Sales Director Nordics and Distributors. Klas Vangen kommer fra Viking Outdoor Footwear der han var Global Sales Director. Med over 15 års erfaring innen sport og fottøy i Norge og internasjonalt, kommer han til Bergans med bred erfaring og tung bransjekunnskap. Ved siden av å være ansvarlig for Norge, Sverige, Danmark og Finland vil han også lede utviklingen av Bergans i alle markeder hvor selskapet er representert gjennom distributører. Vangen vil rapportere til Chief Commercial Officer.

Jon Gregertsen trer inn i en ny stilling som Strategic Account Director. Gregertsen har vært salgsleder i Bergans i seks år, og har vært en viktig bidragsyter til Bergans' vekst og utvikling disse årene. I sin nye stilling vil hans oppgave bli å drive og bygge strategiske partnerskap videre. Han rapporterer til Chief Commercial Officer.

Matthias Leurs ble ansatt i Bergans i 2016 som salgsdirektør for AGS-landene. Mattias kom da fra The North Face. Leurs tar nå også ansvar for Benelux-markedet. Matthias vil rapportere til Chief Commercial Officer.

Karl Henrik Felde har takket ja til jobben som Brand Director og erstatter Ronny Hammer som har forlatt Bergans for å søke nye utfordringer. Felde har blitt forfremmet fra stillingen som International Marketing Manager, en stilling han begynte i for ett år siden. Han vil rapportere til CEO.