FØRSTE BRAND STORE: Bergans åpner i dag sin første brand store - på Ski Storsenter. Den har et uttrykk som om den skulle være en shop-in-shop-løsning. FOTO: MORTEN DAHL

FØRSTE BRAND STORE: Bergans åpner i dag sin første brand store - på Ski Storsenter. Den har et uttrykk som om den skulle være en shop-in-shop-løsning. FOTO: MORTEN DAHL

Bergans åpner sin første brand store

I dag åpner Bergans sin første rene brand store på Ski Storsenter. – Dette blir en testbutikk for hvordan våre framtidige brand stores skal se ut, sier kommersiell leder i Bergans, Bart Meijers.

SPORT fikk sammen med et antall spesielt inviterte være med på en pre-åpning av butikken onsdag, der blant annet Bergans-ambassadør Cecilie Skog holdt et foredrag om noen av sine ekspedisjoner.
TEST-BUTIKK: Bart Meijers, kommersiell leder i Bergans, sier at brand storen i Ski blir en testbutikk for framtidige brand stores. FOTO: MORTEN DAHL

Test-butikk
Den nye butikken ligger i Ski Storsenter og er på totalt 160 kvadratmeter, med en salgsflate på 140 kvadratmeter. Det er den førse Bergans-butikken som kan betegnes som en ren brand store, fordi butikken i Oslo har betegnelsen flagship store, og er langt større enn den nye.
-Vi valgte Ski Storsenter fordi det er et svært godt shoppingsenter, samtidig som det ligger nært Oslo. Det betyr at vi lett kan komme oss hit for å se hvordan vi skal drifte denne butikken, sier kommersiell leder i Bergans, Bart Meijers. Den nye butikken skal nemlig være en test-butikk for hvordan framtidige brand stores skal se ut og driftes. For, selv om det ikke foreligger konkrete planer på bordet for flere brand stores, så sier Meijers at det vil komme flere, uten at det er klarlagt hvor mange.

Shop-in-shop-preg
-Vi skal lære av denne butikken som altså ikke er så stor. Er den for liten? Er den for stor? Skal vi heller satse på vanlige shop-in-shop-løsninger? Den nye butikken har et slikt preg, og er gjenkjennbar med andre shop-in-shop-løsninger vi har hos en del av våre partnere, sier han. Han tror brand stores er med på å heve både merkevaren og den generelle interessen for sport der slike merkevarebutikker dukker opp. Ikke langt unna i storsenteret finner vi for eksempel en G-MAX-butikk. Meijers sier at Bergans alltid informerer sine kunder før de skal åpne egne butikker.
Den nye butikken framstår som ren og har et lett gjenkjennelig Bergans-preg med et eget hjørne hvor det også her selges brukte produkter. Her vises også Bergans samfunnsengasjement som går på sirkulærøkonomi.
vELKOMMENKarl Henrik i Felde I Bergans ønsker velkommen til den nye Bergans-butikken i Ski Storsenter. FOTO: MORTEN DAHL

FOTO: Bergans-ambassadør Cecilie Skog holdt foredrag. FOTO: MORTEN DAHL

PÅ PLASS: Tidligere Bergans-sjef Ragnar Jensen var på plass under pre-åpingen. Han er fortsatt eier og sitter i styret. FOTO: MORTEN DAHL

GJENBRUK: Det er et lite hjørne i den nye butikken som har fokus på Bergans' sirkulærøkonomi. FOTO: MORTEN DAHL

ÅPNER I DAG: I dag dras gitteret helt opp når den nye Bergans-buikken åpner i Ski Storsenter. FOTO: MORTEN DAHL

Cecilie Skog
Under før-åpningen onsdag kveld holdt Cecilie Skog et foredrag om noen av sine mest strabasiøse ekspedisjoner. Den mest strabasiøse og mest dramatiske var nok turen til K2 der hennes mann Rolf Bae døde da han ble tatt av en isras.
En av de andre som var møtt fram denne kvelden var tidligere daglig leder i Bergans, Ragnar Jensen, som fortsatt er eier i selskapet.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer