Det er Sporting Goods Intelligence (SGI) som skriver at løpeskoprodusenten etter et svakt første halvår i den såkalte EMEA-regionen, hvor Europa er hovedmarkedet, tar grep og har utarbeidet en plan for å øke salget i verdensdelen.
Nær relasjon til kundene
Deler av planen går ut på å bygge nærmere relasjoner til forbrukerne med mer fysiske butikker og netthandel. I tillegg skal man styrke merkevaren gjennom displays med sine forhandler-partnere. Asics Europa opplyser at deres egne butikker og nettsalg utgjør om lag 16 prosent av salget, og at målet er å øke denne andelen av totalsalget til 30 prosent. Ett av de andre målene i planen er å styrke partnerskapet til nøkkelforhandlere som de har et tett samarbeid i form av å integrere teams fra Asics som omfatter ressurser fra både salg og marked. Det kommer også til å bli satset digitalt slik at alle digitale kanaler framstår mer som en enhet enn det som har vært tilfellet til nå.
Planen innebærer ifølge Asics at det ikke blir ansatt flere for å nå de nye målene.
Ned 8 % i Europa