18. VAREHUSET: Gresvig åpnet torsdag sitt 18. G-MAX-varehus – denne gang ved Buskerud Storsenter utenfor Drammen. Varehuset er inspirert av butikken som ble åpnet i Storgata i Oslo i november i fjor. FOTO: GRESVIG

18. VAREHUSET: Gresvig åpnet torsdag sitt 18. G-MAX-varehus – denne gang ved Buskerud Storsenter utenfor Drammen. Varehuset er inspirert av butikken som ble åpnet i Storgata i Oslo i november i fjor. FOTO: GRESVIG

Åpnet det 18. G-MAX-varehuset

Torsdag åpnet G-MAX’ 18. varehus i Norge. Det skjedde på Buskerud Storsenter. Dette blir den andre butikken som skal gi kundene en ny opplevelse og inspirasjon.

Den første åpnet i Storgata i Oslo i november i fjor.

- Vi er vant til å tilpasse oss endringer og kundenes nye behov, og gleder oss stort til å tilby regionen vår nye sportsverden. Gresvig har innovert gjennom hele vår historie fra den første Diamant sykkelen til ski med Kandahar binding til å tilby tidsriktige langrennsski med feller sammen med våre samarbeidspartnere. Det er det vi nå også gjør med åpningen av G-MAX Buskerud Storsenter, sier markedsdirektør i Gresvig, Kyrre Ufert Lømo.



Kundene har respondert godt
Etter åpningen av Storgata har G-MAX jobbet videre med konseptet. Kundene har respondert veldig positivt på planløsning, navigering og inspirasjonen de får i Oslo-butikken. Buskerud Storsenter er derfor basert på samme prinsipper som Storgata i Oslo sentrum, med fokus på aktivitet, inspirasjon og opplevelse for kundene. Gjennom en god navigering, åpen og oversiktlig butikklokale finner kunden enkelt finner frem til området med sine favorittaktiviteter -og produkter.


- I stedet for å gå inn i klesavdelingen, sykkelavdelingen, kommer kunden nå inn i et komplett univers. Det vil si at i avdelingen tilbyr alt du trenger på et sted. Det gjelder for alle kategorier vi vet nordmenn verdsetter høyt. Vi ønsker at det å handle hos oss skal være en opplevelse, og ikke en lang løpetur rundt i et digert lokale for å lete etter en ting her og en ting der..


2250 kvadratmeter stort
Hele salgsarealet er nå samlet på et plan, og G-MAX Buskerud Storsenter er på 2250 kvadratmeter, noe som er 300 kvadratmeter mindre enn Storgata, sier Ufert Lømo videre.


Han sier at kunden er helt sentral i butikkonseptet man nå lanserer – man etterstreber en positiv opplevelse og at kundene skal bli inspirert og finne enkelt frem. I tillegg satser G-MAX fra sentralt stort på omnikanal. Disse to tingene henger nøye sammen.

- Vi ser at netthandel av sportsutstyr tar av - og da må de fysiske butikkene tilby inspirasjon og opplevelse. Folk vil ikke lenger bruke tid inne i en stor butikk som ser ut som et lager, tror vi, da kan de heller handle på nettet, sier markedsdirektøren.

 

Må ha de attraktive varene


- Vi som det ledende sportskjedehuset i Norge må ha de mest attraktive varene, den beste servicen og fagekspertisen. Våre kjedekonsepter og strategier baserer seg på grunntanken om at vi skal tilby et bredt utvalg av sportsutstyr av høy kvalitet og attraktive merkevarer til det norske folk.
Dessuten tror vi på å gi folk service. Vi har vært med på lavpriskonkurransen lenge, og vi kommer til å være med å konkurrere hardt på pris fortsatt, men vi ønsker også å konkurrere på kvalitet i merkevarene, handleopplevelsen og god service, avslutter Kyrre Ufert Lømo.

 

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy