- Ved å investere så mye sammen Juice nå, setter vi standarden for hvordan The North Face skal fremstå i Norge fremover, sier salgsansvarlig for The North Face i Norge, Anders Corwin Bristøl. Det totale butikkarealet på gateplan i Eger Shoppingsenter er på 200 kvadratmeter, og de tre merkevarene The North Face, adidas og Lululemon deler opp arealet i tre omtrent like store deler, slik at hvert merke får sin egen popup-butikk.
- Vi vet at dette blir profesjonelt når det er Juice som står bak driften av denne felles popup-butikken. Vi hadde ikke valgt å satse så mye på dette hvis vi ikke var sikre på det, sier han, og legger til at det i skrivende stund er usikkert hvor lenge butikken vil være oppe og gå. Han sier det er viktig at både butikk og produkter skal framstå premium.
- Men i alle fall noen måneder, sier Corwin Bristøl.
- Er dette første steg i å åpne en egen concept store i Oslo?
- Ja, på sikt har vi egne concept stores i tankene, men vårt fokus nå er å samarbeide nært med og investere i de beste sportsbutikkene i Norge. Dette er første steg i så henseende, svarer The North Face-sjefen i Norge.