-
Folkeinvest kampanjen gjør at vi nå kan gjennomføre dette tiltaket, sier Stereo skis-gründer Jens Martin
Johnsrud om åpningen av showroom og nye ansettelser.
Det nye showroomet i Ullevålsveien
16A i Oslo, skal være et sted der produsenten kan ha møter med butikker og sine internasjonale kunder. Samtidig ønsker de at det nye lokalet skal være en møteplass for skientusiaster, og et sted hvor folk kan
få profesjonell hjelp. Her er hele kolleksjonen deres utstilt og tilgjengelig enten
man vil kjøpe eller leie ski.
Stereo Skis lanserer også et nytt konsept på
leiemarkedet. Sammen med den norske
gründerbedriften hyre.no som utvikler bildelingstjeneste, har de laget en kampanje som de håper vil nå en ny målgruppe. Begge oppstartsbedriftene har nemlig stor tro på et voksende marked innen delingsøkonomi.
– Vi åpner for utleie av ski, et tiltak vi
lanserte på slutten av sesongen i fjor. Vi ønsker å oppfordre folk til å teste
ski før de kjøper, eller å leie ski istedenfor å kjøpe, sier Amie Helstad, nye marketing
manager i Stereo Skis.
Å kunne leie ski er ikke noe nytt, men produsenten gir utleiekonseptet
en ny dimensjon ved å gjøre alle modellene tilgjengelige.
– Vi vil at folk skal få riktig ski til rett bruk, sier Helstad.