Etablerer seg i nye markeder

Publisert: 19.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven
Etablerer seg i nye markeder
Den svenske nettbutikken Sportamore startet opp våren 2010. I 2017 omsatte konsernet for 758 millioner svenske kroner.

Nordens største sportsbutikk på nettet, åpner for nye markeder. Neste stopp er Frankrike.

I løpet av de siste to årene har Sportamore drevet et strategisk arbeide med å bygge en skalerbar infrastruktur med høy grad av automatiserte prosesser. De har staset på å automatisere logistikkfunksjonene, noe som reduserer startkostnadene når de nå ønsker å åpne for handel utenfor Norden.
-Med vår eksisterende organisasjon og skalerbare infrastruktur kan vi nå etablere oss i nye markeder til lav kostnad. Samtidig får vi eksponert vårt tilbud for et større totalmarked, noe som reduserer risikoen koblet til været her i Norden. Det er også enkelt for oss å flytte markedsføringsaktiviteter mellom de ulike markedene for å nå nye kundegrupper, sier Johan Ryding, daglig leder på Sportamore i en pressemelding.
Sportamore forventer å starte opp i Frankrike etter sommeren. Oppstartskostnad for å etablere seg i et nytt marked er beregnet til 1 million svenske kroner.

Om Sportamore
Sportamore AB selger sportsrelaterte produkter på nettet. I mai 2015 ble nettbutikken notert på NASDAQ Stockholm, og i 2017 omsatte konsernet for 758 millioner svenske kroner.