I
løpet av de siste to årene har Sportamore drevet et strategisk arbeide med å
bygge en skalerbar infrastruktur med høy grad av automatiserte prosesser. De
har staset på å automatisere logistikkfunksjonene, noe som reduserer
startkostnadene når de nå ønsker å åpne for handel utenfor Norden.
-Med
vår eksisterende organisasjon og skalerbare infrastruktur kan vi nå etablere oss
i nye markeder til lav kostnad. Samtidig får vi eksponert vårt tilbud for et større
totalmarked, noe som reduserer risikoen koblet til været her i Norden. Det er
også enkelt for oss å flytte markedsføringsaktiviteter mellom de ulike
markedene for å nå nye kundegrupper, sier Johan Ryding, daglig leder på
Sportamore i en pressemelding.
Sportamore
forventer å starte opp i Frankrike etter sommeren. Oppstartskostnad for å
etablere seg i et nytt marked er beregnet til 1 million svenske kroner.
Om Sportamore
Sportamore
AB selger sportsrelaterte produkter på nettet. I mai 2015 ble nettbutikken notert
på NASDAQ Stockholm, og i 2017 omsatte konsernet for 758 millioner svenske
kroner.