Amazon har oppdaget gullet i detaljhandelen, nå åpner de sin første fysiske butikk med bredt vareutvalg. Foto: Amazon.

Amazon har oppdaget gullet i detaljhandelen, nå åpner de sin første fysiske butikk med bredt vareutvalg. Foto: Amazon.

Amazon åpner fysisk butikk med egne bestselgere

Amazon 4-Star i SoHo, New York, er den første i sitt slag. I går åpnet teknologigiganten sin første butikk med ulike varer fra eget online-sortiment.

I den nye butikken kan alle få se og ta på, og selvfølgelig kjøpe produktene som Amazons egne kunder har gitt fire stjerner eller mer. 


På dette bordet i Amazon 4-star, har butikken samlet bestselgerne fra det lokale området. I dette tilfellet New York City.
Foreløpig er det verken treningstøy, joggesko eller andre sportsartikler i butikken, men ulike produkter innen elektronikk, leker, spill, kjøkkenutstyr, osv. Alle produktene har digitale prislapper som viser gjennomsnittlig skår, vist som stjerner, og antall stemmegivere. Og på samme måte som i Amazons bokhandel får lojalitetsmedlemmer en lavere pris enn ikke-medlemmene.

-I hovedsak er alle produkter som har fått fire stjerner eller mer en god indikasjon på at kundene liker varen. Utvalget vil variere, og varene som tilbys har det tilfelles at de til enhver tid har 4,4 stjerner, forteller Amazons talsperson Cameron Janes i en presseuttalelse.
Amazon forteller ingen ting om hva de tenker om videre vekst av butikker på gateplan, men det er lite de gjør uten at det ligger kraftige analyser i bunnen. Så at de nå åpner butikk i en av New Yorks hotteste handlegater, tyder på at også de ser stort potensiale i de fysiske møtene med folk og produkter varehandelen tilbyr.

Tilbake
 

Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy

 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans
 
VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere
 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024