Active Brands vinner Ispo awards

Publisert: 26.01.2018 Forfatter: SPORT
Active Brands vinner Ispo awards
VANT PRIS: Atle Enberget i Sweet Protection vinner Ispo award for en av sine hjelmer. Her er Enberget under en tidligere Ispo-messe.

Active Brands satser stort på Ispo denne gang, og selskapet har svært store ambisjoner for vekst for de sterkeste merkevarene både i Europa og Nord-Amerika.

Foran Ispo, som åpner dørene sine på søndag, kan Active Brands skryte på seg flere awards. Sweet Protection vinner blant annet Ispo GOLD Award for sin Switcher-hjelm, mens Dæhlie Sportswear har vunnet ISPO Award for sin RAW 3.0-jakke i kategorien Snowsport Multi Layer. Den er laget med tanke på svært varierende temperatur og behov når man går langrenn – en alt-i-en-jakke. I tillegg har Active Brands også vunnet en ISPO Award for sin Airnet Wool Baselayer i kategorien Snowsports Base Layer, også denne fra Dæhlie.

Satser tungt internasjonalt
- Vi fortsetter å investere tungt i det internasjonale markedet og tilbakemeldingene fra samtlige er svært positive med høye veksttall. For å opprettholde de siste årenes eventyrlige vekst er vi nødt til å se på land utenfor Norden. Vi har valgt en strategi hvor både Mellom-Europa og USA er viktige områder for flere av våre merkevarer. Som et ledd i dette øker vi investeringene massivt i regionene og vi har en sterk tilstedeværelse både på Ispo og SIA Snow Show i Denver i Colorado, sier adm. dir. i Active Brands, Espen Krogstad. I Denver vil selskapet delta med merkevarene Kari Traa, Dæhlie og Sweet Protection. På Ispo vil de også stille med Bula.
- Det er ekstra gledelig når mottakelsen allerede er svært god, og ikke minst at to av tre merkevarer vinner den høytstående ISPO Award, fortsetter Krogstad.
NORSKE: Også denne gang blir det mange norske å finne i Scandinavian Village.

Mange norske utstillere
Det kommer til å være mange nordmenn på Ispo denne gang. SPORT har talt nærmere 30 norske utstillere, og det er et av de høyere antall utstillere de senere årene. Noen av utstillerne stiller med flere stands – som Active Brands – og det vil som vanlig være mange norske i Scandinavian Village.