Aksel Lund Svindal har vært med Active Brands merkevare Sweet Protection siden 2012.

Aksel Lund Svindal har vært med Active Brands merkevare Sweet Protection siden 2012.

Active Brands kjøper Aksel Lund Svindals Greater Than A

Active Brands har kjøpt rettighetene til Greater Than A. Avtalen som gjelder fra 1. november 2019. Sammen vil de utvikle en komplett kolleksjon for skientusiasten. Lanseringen er planlagt til høsten 2020.

Greater Than A ble lansert våren 2018 og kolleksjonen besto av undertøy og fritidsklær som ble solgt gjennom motebutikker. Gjennom samarbeidet med Active Brands vil teamet utvikle merkevaren til også å omfatte sportssegmentet.

- Vi er svært glade for at Aksel Lund Svindal med dette velger å arbeide enda tettere med Active Brands. Vi ser et stort internasjonalt potensiale ved å også ta merkevaren over til sportssegmentet, og fortsette den solide jobben teamet bak merkevaren har gjort. Å kunne jobbe med en ekspert som Aksel er uvurderlig i vårt arbeide med å utvikle de absolutt beste produktene på markedet, sier Espen Krogstad, CEO i Active Brands as.

Kolleksjon for skientusiasten

Active Brands og Aksel Lund Svindal vil i tiden fremover jobbe med å utvikle en komplett kolleksjon for den kresne skientusiasten. Målet er å lage en kolleksjon som består av både uformelle fritidsplagg og undertøy, men også en komplett All Mountain-kolleksjon for skikjørere som trives godt både utenfor og i skiløypene. Planen er å kjøre en selektiv og sortimentsstyrt distribusjon via både sport- og motebutikker med lansering høsten 2020.

Høy kvalitet og bærekraft har vært fokus

Aksel Lund Svindal utdyper med "Jeg er veldig fornøyd med å få på plass en avtale som sikrer videre utvikling av brukervennlige og bærekraftige innovasjoner, innen et område som ligger meg nært til hjerte. På det personlige plan var det også viktig for meg at det var en match mellom Active Brands og meg hva gjelder miljøvennlig klesproduksjon. Vi vil fortsette å benyttes oss av naturprodukter som ull og økologisk bomull, et område Active Brands har god erfaring med".

Aksel Lund Svindal har vært med Active Brands merkevare Sweet Protection siden 2012 og har vært en viktig bidragsyter i den internasjonale veksten merkevaren har opplevd. Sammen med Aksel har Sweet Protection lansert en rekke banebrytende teknologier i hjelmer rettet mot den mest krevende brukergruppen, skiracere.


Tilbake
 

Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp

 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans