Avtalen om å avbryte eksisterende kontrakt kommer overraskende på mange, da avtalen egentlig varte til 2023. Men allerede etter denne sesongen er det klart at spillerne på AC Milan fra neste år vil ha Puma-drakter på seg. adidas har vært draktleverandør og sponsor til den italienske klubben siden 1998 – altså i 20 år.
Mer lønnsom leverandør
AC Milan har fått nye eiere, og de har hatt som mål å få en mer lønnsom leverandør, og valget falt altså på adidas-rival Puma. Den tyske katten har fra før avtale med Arsenal, Borussia Dortmund og det italienske landslaget, avtaler som de får god omtale for.
Ihuga Milan-fans vil ikke være særlig glade for at adidas nå forlater laget etter at laget har hatt så mange internasjonale og nasjonale suksesser iført de tre tyske stripene. Totalt har AC Milan sikret seg 12 ulike trofeer i samarbeid med adidas. Topp-spillere som Kaka, Andrea Pirlo, Ruud Gullit og Marco van Basten har alle spilt i de rødsvart-stripede draktene fra adidas.
Kinesiske eiere
I en uttalelse fra klubben heter det at «AC Milan har gjensidig bestemt med adidas å avslutte sponsoratet tidligere enn planlagt, og at sponsoratet opphører etter sesongen 2017/18».
AC Milan fikk tidligere i år nye kinesiske eiere, men den sportslige suksessen har så langt uteblitt. Kineserne kjøpte klubben for 630 mill. Euro.