MANGE NORSKE: Norrønas moteshow skapte oppmerksomhet, og var en av mange norske som gjorde seg bemerket på Ispo denne gang. FOTO: MORTEN DAHL

MANGE NORSKE: Norrønas moteshow skapte oppmerksomhet, og var en av mange norske som gjorde seg bemerket på Ispo denne gang. FOTO: MORTEN DAHL

80.000 på Ispo

Årets Ispo ble en suksess, selv om søndag var en rolig dag for mange. Mer enn 80.000 besøkte messen i løpet av de fire dagene den varte.

Nytt av året var at Ispo-messen startet på torsdag og ble avsluttet på søndag. Det var knyttet spenning til om søndagen ville få like stort besøk som de andre dagene. Ifølge kilder som SPORT har vært i kontakt med, var avslutningsdagen usedvanlig stille.

Men de andre tre dagene må sies å ha vært en suksess. Totalt var det mer enn 80.000 besøkende på årets Ispo, og det var fullt trykk i både gangene og på standene.

 

Norske

Scandinavian Village var som vanlig et heftig samlingspunkt for mange. Norrøna og Kari Traa i Action Sport-hallen, som hadde stand nærmest vegg-i-vegg, samlet mange mennesker med sine show.

Totalt var det 2585 utstillere, og om lag 20 av dem var norske. I undersøkelse etter messen uttalte 75 prosent at de mente årets Ispo-messe var fremragende eller svært god, mens ytterligere 24 prosent mente den var god.

 

Tilbake til det gamle

Neste år arrangeres Ispo 24. til 27. januar – altså noe tidligere enn i år, og samtidig går man tilbake til «det gamle» igjen med start på søndag og siste dag på onsdag.

 

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy