Nyhetsarkiv

  • Sport Direkts Magnar Linnerud fikk pris for sitt frivillige arbeid
    Publisert: 20.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    Magnar Linnerud, for mange kjent som ansvarlig for klubbkonsept Sport Direkt, ble i går tildelt Casparprisen for arbeidet han gjør på fritiden hjemme på Biri.

    Les saken
  • Innen 2024 skal all plasten Adidas bruker være resirkulert
    Publisert: 19.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    I løpet av seks år skal all plasten sportsmerket bruker være 100 prosent resirkulert. Løftet de har gitt omfatter også bruk av ny polyester noe de bruker i nesten alt av tekstiler.

    Les saken
  • Swix utvider på Lillehammer
    Publisert: 19.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    Swix-bygget på Storhove nord for Lillehammer får 5100 nye kvadratmetere. 4. september startet byggearbeidet på det nye landemerket som skal stå ferdig til sommeren 2019.

    Les saken
  • Suksess med markedsføringen
    Publisert: 14.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    Nike skapte enorme reaksjoner i forrige uke da de igjen løftet frem NFL-quarterback Colin Kaepernick i sine markedsføringskampanjer. Så langt er det en suksess.

    Les saken
  • Nå blir det lett å handle sportsutstyr hos XXL
    Publisert: 14.09.2018

    XXL innfører det nye betalingssystemet Klarna in-store i alle sine varehus.

    Les saken
  • Slutt for MX Sport-kjeden
    Publisert: 14.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    Konkurransen ble for tøff, nå legges selve MX Sport-kjeden ned.

    Les saken
  • «Sko på steroider»
    Publisert: 12.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    Puma gjør suksess med voluminøse joggesko

    Les saken
  • Ny toppledelse i Odlo
    Publisert: 12.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    Et nytt topplederteam er på plass for å videreutvikle og modernisere tradisjonsrike Odlo.

    Les saken
  • Kinesisk kjempe snuser på finske Amer Sports
    Publisert: 11.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    Kinas største produsent av sportsklær, Anta Sports, ønsker å ekspandere på det europeiske markedet.

    Les saken
  • Fjällräven og Acne Studio sammen om en ny kolleksjon
    Publisert: 06.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    6. september lanserte de to kjente svenske merkevarene Fjällräven og Acne Studios en felles kolleksjon. Kolleksjonen består av 12 ulike produkter der Fjällrävens ikoniske design har fått Acne Studios kunstneriske touch.

    Les saken
  • Grønnere hverdag for friluftsleverandøren
    Publisert: 06.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    Nordic Outdoor er blitt et Miljøfyrtårn – i korte trekk betyr sertifiseringen mer kildesortering og færre flyreiser for Arendalsbedriften.

    Les saken
  • XXL åpner ny butikk i Østerrike
    Publisert: 05.09.2018 Forfatter: Birgitte Skjerven

    XXL åpner sitt 4. varehus i Østerrike på under ett år.

    Les saken
  • Mange ledige stillinger
    Publisert: 16.08.2018
    Les saken
  • Ny start med Leki
    Publisert: 28.06.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Etter å ha sluttet i Best Sport mistet Ole Cristian Stake hjertebarnet Leki. Nå er han tilbake i manesjen med det tyske stavmerket med sitt nye selskap Premium Brands.

    Les saken
  • Adidas har flest lag i VM
    Publisert: 28.06.2018 Forfatter: SPORT

    adidas er det merket som har flest lag i fotball-VM. Det viser en oversikt som danske indkast.dk har gjort.

    Les saken
  • Eksport av elsykler til Europa tar av
    Publisert: 28.06.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Eksporten av sykler fra produksjonslandene i Asia til Europa, forteller noe om trendene i vår del av verden. Nå viser ferske tall at eksporten av elsykler fra Taiwan økte med 38,9 prosent i 2017.

    Les saken
  • Vil handle for 110 milliarder i sommer
    Publisert: 28.06.2018 Forfatter: SPORT

    I juli og august vil vi handle for 110 milliarder kroner, anslår Hovedorganisasjonen Virke. Kaldt og vått vær vil være godt nytt for kjøpesentrene, mens sol og varme vil gi økt dagligvaresalg.

    Les saken
  • Norspomessen sommer 2018 - en ubetinget suksess.
    Publisert: 26.06.2018 Forfatter: Norsk Sportsbransjeforending

    - Vi er svært fornøyd med den nylig avholdte messen. Oppslutningen rundt messen var meget god med 71 utstillere på plass og 700 besøkende. Det sier Ole Petter Bratlie.

    Les saken
  • Åpner nytt varehus i Sverige
    Publisert: 26.06.2018 Forfatter: SPORT

    XXL fortsetter å åpne varehus – denne gang i den svenske kystbyen Halmstad.

    Les saken
  • 70 utstillere på Norspomessen
    Publisert: 21.06.2018 Forfatter: Morten Dahl

    - Norspomessen er den eneste messen i Norden hvor alle butikkene kan få et nærmest fullstendig overblikk over neste sommers produkter. Det sier Ole Petter Bratlie i Norspo. Han kan opplyse at så mange som 70 utstillere kommer til X Meeting Point førstkommende søndag og mandag.

    Les saken
  • Ble inkludert hos XXL
    Publisert: 21.06.2018 Forfatter: Morten Dahl

    - Jeg vet ikke hvor jeg hadde vært i livet hvis jeg ikke hadde fått denne mulighet til å jobbe i XXL. Det sier Gøran Kvam. Han har hatt en strevsom oppvekst og ikke funnet seg til rette i voksenlivet heller – før han fikk tilbud om å bli rekruttert til XXL via NAV.

    Les saken
  • Ny vellykket Sport Direkt-messe
    Publisert: 21.06.2018 Forfatter: SPORT

    11. og 12. juni gjennomførte Sport Direkt sin årlige klubbmesse. Sport Direkt er Stadions klubbkonsept, der 25 av kjedens forhandlere er med, de 25 som har klubb og fotball som spesielt satsingsområde.

    Les saken
  • Solid vekst for alpinanleggene sist sesong
    Publisert: 21.06.2018 Forfatter: SPORT

    Alpinbransjen i Norge fortsetter økningen i heiskortomsetning med ny rekord fjerde året på rad. Omsetningen totalt for sesongen 2017/2018 endte på 1,32 milliarder som er en økning på 16 prosent mot fjorårets sesong.

    Les saken
  • XXL åpnet på Gjøvik
    Publisert: 21.06.2018 Forfatter: Morten Dahl

    I dag, torsdag 21. juni, åpnet XXL sitt 35. varehus i Norge – på Gjøvik.

    Les saken
  • Stians Sport endrer distribusjonsstrategien
    Publisert: 18.06.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Stians Sport endrer distribusjonsstrategi for å følge med i tiden og de nye handelsmønstrene. Det betyr at de satser mer på omnikanal-handel i samarbeid med utvalgte faghandelsbutikker. Den nye strategien innebærer at leverandøren velger bort flere kjeder.

    Les saken